Eleverne skal i faget matematik udvikle matematiske kompetencer og opnå færdigheder og viden, således at de kan begå sig hensigtsmæssigt i matematikrelaterede situationer i deres aktuelle og fremtidige daglig-, fritids-, uddannelses-, arbejds- og samfundsliv.
Stk. 2. Elevernes læring skal baseres på, at de selvstændigt og gennem dialog og samarbejde med andre kan erfare, at matematik fordrer og fremmer kreativ virksomhed, og at matematik rummer redskaber til problemløsning, argumentation og kommunikation.
Stk. 3.Faget matematik skal medvirke til, at eleverne oplever og erkender matematikkens rolle i en historisk, kulturel og samfundsmæssig sammenhæng, og at eleverne kan forholde sig vurderende til matematikkens anvendelse med henblik på at tage ansvar og øve indflydelse i et demokratisk fællesskab.
Byg en række isometriske figurer, som vises fra 3 forskellige sider (forfra, oppefra og fra højre side) til venstre. Man skal bygge figurerne på et bræt […]
Byg en række isometriske figurer, som vises fra 3 forskellige sider (forfra, oppefra og fra højre side) til venstre. Man skal bygge figurerne på et bræt […]
Byg en række figurer, som vises på et isometrisk 3D-bræt til venstre. Opgaverne er på hollandsk, men er mere eller mindre selvforklarende. Denne version er […]
Programmet ‘Ugeplanlæggeren’ kan stilladsere lærerens arbejde med tydelige mål, aktiviteter og vurdering for læring/evaluering/feedback m.m.. Skriv direkte i programmet og få efterfølgende hjælp til at sende billeder […]
Dette er et online værktøj til brug i matematikundervisningen. Kan bruges til at forstå sammenhængen mellem brøker, procent og decimaltal. Meget illustrativt. illuminations.nctm.org – Sammenhæng mellem brøk, […]
Dette er et online dynamisk ark til brug i matematikundervisningen. Kan bruges til at lave brøker med. Egner sig godt til en snak omkring brøker fx på […]
En kreativ matematikopgave, hvor det gælder om, at eleven skal finde matematikken omkring sig. Lad eleven finde områder, som der kan lave beregninger og matematiske […]
Denne interaktive øvelse til matematik handler om, at man skal finde og markere flere forskellige figurer, som har en bestemt omkreds (engelsk: perimeter). sheppardsoftware.com – Omkreds
This website uses cookies to improve your experience. We'll assume you're ok with this, but you can opt-out if you wish.AcceptRead More
Privacy & Cookies Policy
Privacy Overview
This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
Cookies er nødvendige for at få hjemmesiden til at fungere, men de giver også info om, hvordan du bruger hjemmesiden, så jeg kan forbedre den både for dig og for andre. Cookies på denne hjemmeside bruges primært til trafikmåling, til skabeloner og til optimering af sidens indhold.
Hvis du klikker videre på siden, accepterer du vores brug af cookies.