iundervisning.dk

interaktiv undervisning - samlet på ét sted

  • Forside
  • Matematik
    • 1.-3. klasse
      • Tal og Algebra
      • Geometri og Måling
      • Statistik og Sandsynlighed
    • 4.-6. klasse
      • Tal og Algebra
      • Geometri og Måling
      • Statistik og Sandsynlighed
    • 7.-10. klasse
      • Tal og Algebra
      • Geometri og Måling
      • Statistik og Sandsynlighed
    • Apps
      • Android
      • Chrome
      • IOS
      • Windows Phone
    • Værktøjer
      • Tal og Algebra
      • Geometri og Måling
      • Statistik og Sandsynlighed
    • Video
      • Geometri og Måling
      • Statistik og Sandsynlighed
      • Tal og Algebra
    • Dokumenter
      • Geometri og Måling
      • Statistik og Sandsynlighed
      • Tal og Algebra
    • FFM-skabelon for matematik
  • Engelsk
    • 1.-4. klasse
      • Kultur og samfund
      • Mundtlig kommunikation
      • Skriftlig kommunikation
    • 5.-7. klasse
      • Kultur og samfund
      • Mundtlig kommunikation
      • Skriftlig kommunikation
    • 8.-9. klasse
      • Kultur og samfund
      • Mundtlig kommunikation
      • Skriftlig kommunikation
    • Apps
      • Android
      • Chrome
      • IOS
      • Windows Phone
    • Værktøjer
    • FFM-skabelon for engelsk
  • Tysk
    • 5.-7. klasse
      • Kultur og samfund
      • Mundtlig kommunikation
      • Skriftlig kommunikation
    • 8.-9. klasse
      • Kultur og samfund
      • Mundtlig kommunikation
      • Skriftlig kommunikation
    • Apps
      • Android
      • Chrome
      • IOS
      • Windows Phone
    • Dokumenter
    • Tekster
    • Video & TV
    • Værktøjer
    • FFM-skabelon for tysk
  • Dansk
    • 1.-2. klasse
      • Fortolkning
      • Fremstilling
      • Kommunikation
      • Læsning
    • 3.-4. klasse
      • Fortolkning
      • Fremstilling
      • Kommunikation
      • Læsning
    • 5.-6. klasse
      • Fortolkning
      • Fremstilling
      • Kommunikation
      • Læsning
    • 7.-9. klasse
      • Fortolkning
      • Fremstilling
      • Kommunikation
      • Læsning
    • Apps
      • Android
      • Chrome
      • IOS
      • Windows Phone
    • Dokumenter
    • Værktøjer
  • Idræt
    • 1.-2. klasse
      • Alsidig idrætsudøvelse
      • Idrætskultur og relationer
      • Krop, træning og trivsel
    • 3.-5. klasse
      • Alsidig idrætsudøvelse
      • Idrætskultur og relationer
      • Krop, træning og trivsel
    • 6.-7. klasse
      • Alsidig idrætsudøvelse
      • Idrætskultur og relationer
      • Krop, træning og trivsel
    • 8.-9. klasse
      • Alsidig idrætsudøvelse
      • Idrætskultur og relationer
      • Krop, træning og trivsel
    • Apps
      • Android
      • Chrome
      • IOS
      • Windows Phone
    • Dokumenter
  • Andet
    • Koncentrationsøvelser

4.-6. klasse

Hverdagserfaringer og de erfaringer, eleverne får i skolen, er fortsat udgangspunktet for undervisningen.

Eleverne bygger med lærerens støtte videre på deres forskellige matematikrelevante erfaringer, bl.a. ved at engagere sig i undersøgelser, opgaver og spil, hvor der arbejdes både mundtligt og skriftligt. Det er lærerens opgave at planlægge og gennemføre en undervisning, der sigter på, at de enkelte elever gradvist udvikler deres intuitive matematikforståelse til matematisk begrebsdannelse. I de enkelte undervisningsforløb skal der indgå mål fra både de matematiske kompetencer og fra de tre stofområder.

www.pittelitten.dk – Streger, figurer og arealer i koordinatsystemet

aug 31, 2014 Troels Gannerup Christensen 0

God interaktiv øvelse til mellemtrinnet. Tegn streger og figurer i koordinatsystemet. Når man har tegnet den rigtige figur skal man angive arealet af den. Man […]

Det korte link hertil er: http://iuv.dk/1393

www.fisme.science.uu.nl – Byg Isometriske Figurer – Om natten

aug 31, 2014 Troels Gannerup Christensen 0

Byg en isometrisk figur på et 3D bræt. Den skal ligne en figur, som vises i venstre side af skærmen. Det er lidt sværere, idet […]

Det korte link hertil er: http://iuv.dk/0495

www.fisme.science.uu.nl – 20 Isometriske Opgaver

aug 31, 2014 Troels Gannerup Christensen 0

Roter isometrisk 3D tegning, så den svarer til en del af en vist arbejdstegning. Der er 20 opgaver. Egner sig rigtig godt til de interaktive […]

Det korte link hertil er: http://iuv.dk/9689

www.fisme.science.uu.nl – Byg Isometriske Figurer

aug 31, 2014 Troels Gannerup Christensen 0

Byg en masse figurer, som vises på et isometrisk 3D-bræt til venstre. Man skal så gengive dem på et tilsvarende bræt til højre. Mange forskellige […]

Det korte link hertil er: http://iuv.dk/4938

iundervisning.dk – Matematik – Målestoksforhold

aug 31, 2014 Troels Gannerup Christensen 0

En interaktiv øvelse til matematikundervisningen omhandlende målestoksforhold. Med tiden vil der komme flere opgaver. Tryk på F5 for at få flere opgaver eller for at […]

Det korte link hertil er: http://iuv.dk/3487

www.matematikkensunivers.dk – Scor kassen – Procent

aug 31, 2014 Troels Gannerup Christensen 0

Et sjovt jeopardy-matematikspil, hvor det gælder om at svare på spørgsmål indenfor kategorierne “hele molevitten”, “Hvor stor en del?”, “Meget mere”, “Hvad kan det blive […]

Det korte link hertil er: http://iuv.dk/0468

www.matematikkensunivers.dk – Viden på spil – Jeopardy

aug 31, 2014 Troels Gannerup Christensen 0

Et sjovt jeopardy-matematikspil, hvor det gælder om at svare på spørgsmål indenfor kategorierne “hele molevitten”, “Hvor stor en del?”, “Meget mere”, “Hvad kan det blive […]

Det korte link hertil er: http://iuv.dk/0621

iundervisning.dk – Matematik – Rumfang

aug 31, 2014 Troels Gannerup Christensen 0

En interaktiv opgave til matematik med opgaver i rumfang af cylinder, kasse, kegle m.fl. iundervisning.dk – Matematik – Rumfang 

Det korte link hertil er: http://iuv.dk/6473

avenbuild.advsh.net – Forkorte brøker 4

aug 31, 2014 Troels Gannerup Christensen 0

Interaktiv opgave til matematikundervisningen. Klik på det rigtige svar til opgaven. Der er 9 opgaver. Du lærer at forkorte brøker. avenbuild.advsh.net – Forkorte brøker 4  […]

Det korte link hertil er: http://iuv.dk/3963

avenbuild.advsh.net – Forkorte brøker 3

aug 31, 2014 Troels Gannerup Christensen 0

Interaktiv opgave til matematikundervisningen. Klik på det rigtige svar til opgaven. Der er 4 opgaver. Du lærer at forkorte brøker. avenbuild.advsh.net – Forkorte brøker 3  […]

Det korte link hertil er: http://iuv.dk/6246

Navigation til indlæg

« 1 … 3 4 5 … 12 »

Emneord

arbejdstegninger brøker forlænge brøker isometrisk tegning isometriske tegninger koordinater koordinatsystemet målestoksforhold procent rumfang størrelsesforhold

Seneste kommentarer

  • Troels Gannerup Christensen til Forside
  • Marlene til Forside
  • Troels Gannerup Christensen til Forside
  • Clara de Nijs til Forside
  • Troels Gannerup Christensen til Udtalelsesgeneratoren til projektopgaven

Arkiver

  • marts 2019
  • oktober 2018
  • februar 2017
  • august 2015
  • juli 2015
  • maj 2015
  • april 2015
  • januar 2015
  • december 2014
  • november 2014
  • oktober 2014
  • september 2014
  • august 2014

Copyright © 2022 | WordPress Theme by MH Themes

This website uses cookies to improve your experience. We'll assume you're ok with this, but you can opt-out if you wish.Accept Read More
Privacy & Cookies Policy

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary
Altid aktiveret
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
GEM & ACCEPTÈR